دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 13 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
خبر عمومی چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۵۷:۱۵

توکلی: IPC برای میادین مشترک دریایی

باشگاه خبری فراساحل: نماینده سابق مجلس گفت: قراردادهای نفتی که در میادین مشترک آبی و در میادینی که در عمق بالای آب‌ها قرار دارند ولی فناوری اکتشاف و استخراج نفت در این حوزه را نداریم با طریق مشارکت شرکت‌های خارجی صورت گیرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از عصر نفت، ‌احمد توکلی در نشست خبری بررسی الگوهای جدید قراردادهای نفتی ایران در پسابرجام که در خبرگزاری فارس برگزار شد گفت: پیش از این برای نخستین بار اشکال‌های قراردادهای نفتی را در حالی بازگو کردیم که از آن موقع به درخواست معاون اول رئیس جمهور جلسات متعددی به ریاست آقامحمدی به منظور بررسی انتقادها و قراردادهای نفتی تشکیل و برپا شد.


وی افزود: اشکال‌های موجود در این زمینه به دو دسته قراردادهای IPC و همچنین رویکرد جدید اعطای دربست قراردادهای مشترک به شرکت‌های خارجی بود. در این زمینه پس از برگزاری 4 جلسه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درخواست صحبت و رایزنی جداگانه با منتقدان به منظور جمع‌بندی صحبت‌ها را داشت که در نهایت عنوان شد که قراردادهای IPC پس از انجام اصلاحات آن تنها برای 2 یا 3 میدان نفتی خاص قابل قبول است.


این اقتصاددان عنوان کرد:‌ بر اساس درخواست‌هایی که ارائه شد، باید قراردادهای نفتی در میدا‌ن‌های مشترک آبی و همچنین در میدان‌هایی که در عمق بالای آب‌ها قرار دارند و کشور برای اکتشاف و استخراج نفت از تکنولوژی لازم در این زمینه برخوردار نیست، از طریق مشارکت شرکت‌های خارجی صورت گیرد و معتقدیم که با فضایی که در پسابرجام ایجاد شده استقبال از سرمایه‌گذاری‌ها بیشتر خواهد شد.



  کد خبر : 1893
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :